بادام سنگی امسال بیماران سرطانی زیادی را از مرگ نجات داد!

آجیل میوه های خشک و تک دانه ای است که ترکیبی از ترکیبات مفیدی دارد، بادام سنگی امسال که به پیشگیری و درمان بیماری کمک می کند. هدف این بررسی خلاصه کردن اجزای آنتی اکسیدانی و خواص غذایی و کاربردهای پوست فندق،.

بادام و پسته و همچنین بحث در مورد توانایی آنها در پیشگیری و درمان بیماری های خاص.بر اساس مطالعات in vitro و in vivo است.

استراتژی جستجو شامل جستجو در پایگاه داده PubMed و Google Scholar برای مقالات مرتبط منتشر شده به زبان انگلیسی بود.

مقالات پژوهشی با تمرکز بر فندق، پسته و بادام گنجانده شد. عصاره های پوست آجیل در نظر گرفته شد و سایر محصولات جانبی از این جستجو حذف شدند.

 

بادام سنگی

عصاره هیدروالکلی پوست پسته و بادام دارای اثرات ضد باکتریایی بوده و با از بین بردن گونه های فعال اکسیژن، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد.

علاوه بر این، پوست فندق می تواند پلاسما را در برابر لیپوپروتئین-کلسترول کم چگالی کاهش دهد، در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و عصاره پلی فنولی آن نیز می تواند تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته را در شرایط آزمایشگاهی با اثرات چند بعدی کاهش دهد.

به طور کلی، پوست فندق، پسته و بادام منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند و آنها را برای توسعه مواد مغذی مناسب می کند.

آجیل برای توصیف میوه های خشک و تک دانه ای که روی درختان رشد می کنند استفاده می شود. آنها به طور کلی از برگ، پوشش برگ سبز، پوسته، پوسته سخت و پوست تشکیل شده اند.

آنها غذاهایی با مواد مغذی هستند که به طور گسترده به عنوان اجزای رژیم غذایی سالم در سراسر جهان و به دو شکل خام و فرآوری شده مصرف می شوند.

 

انواع مختلفی از آجیل درختی خوراکی وجود دارد مانند بادام (Prunus amigdalis)، فندق (Corylus avellana)، گردو (Juglans regia)، پسته (Pistachia vera)، آجیل کاج (Pinus pinea)، بادام هندی (Anacardium occidentale)،.

اسپند (Cary) illinoiensis)، ماکادمیا (Macadamia integrifolia) و آجیل برزیل (Bertholletia excelsa). بادام زمینی (Arachis hypogea) از نظر گیاه شناسی بادام زمینی یا حبوبات است.

اما از دیدگاه مصرف کننده به عنوان بخشی از گروه غذایی آجیل شناخته می شود. علاوه بر این، شاه بلوط (Castanea sativa) به عنوان آجیل در نظر گرفته می شود، اگرچه از نظر مشخصات مواد مغذی با آجیل های معمولی متفاوت است و محتوای نشاسته بیشتری نسبت به سایرین دارد.