مصرف خرما مضافتی زرد دلیل کم بودن آمار سرطان در کشور های عربی است

فواید خرما مضافتی زرد برای بیماری های عصر ما:
یکی از مهمترین فواید خرما اثر پیشگیرانه آن بر بیماری های عصر است.

یک غذای ایده آل
فواید بالقوه سلامتی و انبوهی از مواد مغذی حیاتی، خرما را به یک غذای تقریبا ایده آل تبدیل می کند.

به غیر از قند، پروتئین، فیبر و چربی، حاوی 15 ماده معدنی مختلف و ویتامین های C، B1، B2، نیاسین و A است.

مواد معدنی مانند فلوراید که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و سلنیوم که با تقویت سیستم ایمنی عملکردی در پیشگیری از سرطان دارد، در خرما یافت می شود.

خرما حاوی بیش از 10 عنصر است که برای بدن انسان برای سالم ماندن و تناسب اندام حیاتی است.

خرما

به همین دلیل امروزه دانشمندان بیان می کنند که انسان ها تنها با خرما و آب می توانند سال ها زندگی کنند.VHW Dowson یکی از متخصصان مشهور در این زمینه می گوید یک خرما و یک لیوان شیر برای تامین نیازهای غذایی روزانه انسان کافی است.

خرمای خوب برای حافظه
حاوی 15.6 میلی گرم بتاکاروتن است که در روده به رتینال، نوعی ویتامین A تبدیل می شود. یک مطالعه اخیر نشان داد که استفاده طولانی مدت از بتاکاروتن می تواند مزایای پیشگیرانه ای مانند از دست دادن حافظه داشته باشد.

خرماهای ضد سرطان
سرشار از فیبر هستند. (6.5-18 درصد). عرب های بادیه نشینی که بیشتر خرما می خورند کمتر در معرض ابتلا به سرطان و بیماری قلبی هستند. مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای پر فیبر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، سینه و رحم را کاهش می دهد.

خرما همچنین سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن با کنترل مولکول هایی که به سلول ها حمله می کنند دارای خواص ضد سرطانی است.

منبع آنتی اکسیدان ها
علاوه بر ارزش غذایی بالا، در مطالعات مختلف مشخص شده است که خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از سرطان، تصلب شرایین و پیری مفید هستند. برخلاف سایر میوه ها که در طول نگهداری از بین می روند، غلظت آنتی اکسیدان ها در انبار سرد خرما افزایش می یابد.

پزشکی قلب
هنگامی که سعد بن ابی وقاص (رض) مریض شد، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به عیادت بیمار رفت. نزد حارث بن کلده برادر سکیف برو. درمان شود. او یک پزشک است.

هفت عدد خرمای اکوا را از مدینه بردارد و با دانه‌هایش آسیاب کند و با شیر و روغن رقیق کند و به شما بخوراند.» صدر (رض) از این بیماری خلاص

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.