مصرف تخمه هندوانه ژاپنی خام عمرتان را طولانی میکند

محققان کشف کردند مصرف تخمه هندوانه ژاپنی خام مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. و یک منبع پروتئین طبیعی به حساب می آید.

هندوانه میوه بسیار پرخاصیتی است. میزان قند و شیرینی آن از عوامل مهم در تعیین کیفیت بسیاری از انواع هندوانه است. کم کالری است اما بسیار مغذی است و تشنگی را رفع می کند. 

هندوانه را می توان به عنوان سالاد تازه، دسر، میان وعده و برای تزیین استفاده کرد. از آب میوه نیز می توان نوشیدنی درست کرد. در نامیبیا، آب میوه به یک نوشیدنی با طراوت و کمی الکلی تخمیر می شود.

تخمه هندوانه

 در برخی از مناطق آفریقا، پوست آن را برش می دهند، خشک می کنند، می پزند و می خورند. ترشی پوست هندوانه به طور گسترده در برخی از مناطق ایالات متحده مصرف می شود.

این میوه به عنوان منبع خوبی از لیکوپن و کاروتنوئید شناخته شده است. این به خاموش کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که در شرایطی مانند آسم، تصلب شرایین، دیابت، سرطان روده بزرگ و آرتریت نقش دارند.

همچنین سرشار از فیبر و سیترولین است. آمینو اسیدی که بدن برای ساخت آرژنین استفاده می کند.

دانه های هندوانه بسیار مغذی هستند. آنها منابع غنی از پروتئین، ویتامین B، مواد معدنی (مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن، روی، منگنز و مس) و چربی و همچنین مواد شیمیایی گیاهی هستند.

 دانه های هندوانه به ویژه در کشورهایی که کشت در آنها رو به افزایش است، فواید اقتصادی دارد. به عنوان مثال از دانه ها برای تهیه تنقلات استفاده می شود، آرد آسیاب شده و برای سس استفاده می شود. 

روغن حاصل از دانه ها در پخت و پز استفاده می شود و در تولید لوازم آرایشی استفاده می شود.

 با وجود کاربردهای بالقوه مختلف، دانه‌های هندوانه اغلب هنگام خوردن میوه دور ریخته می‌شوند. همچنین ادبیات محدودی در مورد تأثیر تنوع بر خواص تغذیه‌ای، فیتوشیمیایی و آنتی‌اکسیدانی دانه‌های هندوانه وجود دارد.

 در این مطالعه، فعالیت تقریبی و آنتی اکسیدانی در بذر سه رقم هندوانه تعیین شد. بذرها همچنین از نظر وجود برخی مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی غربالگری شدند.