خط تولید ظروف یکبار مصرف گوشت در بوشهر

آیا می دانستید ظروف یکبار مصرف گوشت نه تنها خطر انتقال ویروس ها را کاهش نمی دهند، بلکه مطالعات نشان داده است که ویروس ها می توانند 72 ساعت روی سطوح پلاستیکی زنده بمانند و آلودگی پلاستیکی برای قرن ها بر محیط زیست تأثیر می گذارد!

در نظر گرفتن حفاظت از محیط زیست در طول همه گیری غیرممکن نیست!

آیا ادامه استفاده از ظروف قابل پر کردن در طول همه گیری بی خطر است؟
پاسخ: به شرطی که به درستی تمیز شود بی خطر است! از آب گرم و صابون برای تمیز کردن و ضدعفونی موثر سطح ظرف برای جلوگیری از انتشار باکتری ها و ویروس ها استفاده کنید.

 

صابون ظرفشویی خانگی در واقع برای از بین بردن عفونت ویروس ها کافی است و برای تمیز کردن ظروف قابل استفاده مجدد ایمن و بهداشتی است.

آیا استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، فنجان قهوه کاغذی و ظروف یکبار مصرف بی خطرتر است؟

پاسخ: خیر. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که ویروس کرونای جدید هنوز می تواند برای مدتی روی سطح اجسام مختلف زنده بماند و سطح محصولات پلاستیکی می تواند 72 ساعت زنده بماند.

بلند ترین. بنابراین، بسته بندی های پلاستیکی یکبار مصرف، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بهداشتی یا ایمن تر نیستند.

علاوه بر این، ویروس جدید تاج به پلاستیک و مقوا می چسبد و این بسته بندی ها و ظروف پلاستیکی این فرصت را دارند که در حین تولید، حمل و نقل، ذخیره سازی و حتی استفاده به ناقل ویروس تبدیل شوند.

مصرف کنندگان نمی دانند که آیا این بسته بندی ها در معرض آلودگی از جمله خطرات قرار گرفته اند یا خیر. بنابراین بازگشت به استفاده از ظروف یکبار مصرف، لیوان کاغذی و …

نمی تواند تضمین کننده بهداشت و ایمنی مواد غذایی باشد، اما مسلم است که آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می کند.

مقاله های بیشتر در مورد تعادل حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از بیماری همه گیر را بخوانید: در مواجهه با اپیدمی، هنوز راه هایی برای قربانی نکردن محیط زیست داریم.