روغن موتور پارس xu7p غیر استاندارد از بازار جمع آوری شد

مشخصات فنی روغن موتور پارس xu7p چیست؟

علاوه بر مشخصات SAE که ویسکوزیته سرد و گرم را نشان می دهد، یک روغن موتور دارای یک سری کدهای دیگر است که قبل از آن API، ACEA یا کدهایی که قبل از آنها نام یک خودروساز یا گروه خودرو وجود دارد.

مانند رنو، PSA. همه این داده ها دقیقاً چه چیزی را نشان می دهد؟ و مهمتر از همه، آنها برای انتخاب روغن برای ماشین شما چه هستند؟

در این بخش به تمام این سوالات به تفصیل پاسخ خواهیم داد. دیگر شکی نخواهید داشت و می توانید روغن هایی با مشخصات مختلف را مقایسه کنید و مناسب ترین آنها را برای خودروی خود تشخیص دهید.

روغن موتور ماشین

مشخصات API روغن موتور:

برای انتخاب روانکار مناسب برای خودروی خود، سازنده  مشخصات API روغن را نیز در دفترچه تعمیر و نگهداری فهرست می کند : اما در مورد چیست؟

API مخفف American Petroleum Institute،  بزرگترین سازمان مهندسی شیمی و پتروشیمی (غیرانتفاعی) آمریکایی است. در میان بسیاری از وظایف API طبقه بندی روغن موتور و استانداردهای آنها در سراسر جهان پذیرفته شده و به رسمیت شناخته شده است.

مشخصات API روغن موتورهای بنزینی را با حرف “S” (سرویس) و روغن موتورهای دیزلی “C” (تجاری) را مشخص می کند. هر یک از این دو حرف همیشه با یک حرف دوم همراه است که عملکرد روغن را نشان می دهد.

حرف دوم بر اساس حروف الفبا بالا می رود، حروف پایین تر از حروف الفبا نشان دهنده عملکرد بهتر روغن هستند. در زیر طبقه بندی های API مربوط به روغن های در نظر گرفته شده برای موتورهای بنزینی است که از سایت سلنیا برون یابی شده است.

  • API SG: برای موتورهای بنزینی خودروها و وسایل نقلیه تجاری سبک از سال 1989 . روغن های SG از نظر مقاومت در برابر تشکیل رسوب، حفاظت از سایش و مقاومت در برابر خوردگی بهتر از SF هستند.
  • API SH : ویژگی های مشابه SG اما شرایط تست شدیدتر .
  • API SJ : روغن موتور در سطح SH، اما مطابق با سیستم های گواهی API و با رعایت معیارهای آزمایشی متعدد توسعه یافته است .
  • API SL : متولد ژوئیه 2001، محدودیت های خاصی را برای مقاومت در برابر اکسیداسیون، کنترل رسوبات در دماهای بالا، کاهش فرار و مصرف معرفی می کند.
  • API SM : از نوامبر 2004 مؤثر است و نیاز به گذراندن آزمایش های دقیق تری در رابطه با مقاومت در برابر اکسیداسیون، محافظت در برابر رسوبات، عملکرد در دماهای پایین دارد.
  • API SN : در اکتبر 2010 معرفی شد و شامل تست هایی برای تأیید مقاومت بیشتر در برابر اکسیداسیون، محافظت در برابر رسوبات، حفاظت از سایش بهتر و عملکرد دمای پایین و استعداد مصرف سوخت است.