علت اینکه جوراب زنانه پارازین در آمریکا بیشتر استفاده می شود

جوراب های کشف شده از پشم قرمز بافته شده و دارای پنجه های شکاف بوده است، می توانید آنها را در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش بگذارید.

کلمه جوراب زنانه پارازین ممکن است از هر دو زبان لاتین و یونانی آمده باشد.

اصطلاح جوراب ممکن است از کلمه لاتین soccus گرفته شده باشد که به جوراب گشاد اشاره دارد که توسط بازیگران کمدی در روم باستان پوشیده می شد.

این اصطلاح همچنین می تواند به یک کفش سبک با پاشنه کم اشاره کند، با گذشت زمان، اصطلاح socc برای اشاره به دمپایی های سبک وزن وارد انگلیسی قدیم شد.

این کلمه همچنین ممکن است از sykkos مشتق شده باشد، یک کلمه یونانی که به کفش نازکی که زیر صندل پوشیده می شود، اشاره دارد، مانند جوراب که زیر کفش پوشیده می شود.

جوراب

هر دو یونانی و لاتین از زبان هندواروپایی پروتو تکامل یافته اند، زبان گمشده ای که زبان شناسان معتقدند باعث پیدایش زبان هایی شده است که 43 درصد از انسان های امروزی به آن صحبت می کنند.

بنابراین ممکن است یک نسخه حتی قدیمی تر از کلمه جوراب وجود داشته باشد که ما هرگز در مورد آن نمی دانیم.

جوراب ها در طول قرن ها از مواد مختلفی ساخته شده اند.

جوراب های ماقبل تاریخ ممکن است از پوست حیوانات و اولین جوراب های کشف شده از یک ساختار آشنا از پشم بافته شده ساخته شده باشد، اما مواد دیگری به تولید جوراب رفته اند.

یونانیان قرن هشتم جوراب هایی می پوشیدند که از موهای مات شده حیوانات درست می شد، به آنها پیلوی می گفتند، اشاراتی به آنها در نوشته های شاعر یونانی هزیود از آن دوران آمده است.

از این آغاز غیر قابل تنفس، جوراب ها کارنامه خود را گسترش دادند و از موادی مانند پنبه، ترمه، بامبو، پلی استر، اکریلیک، اسپندکس، نایلون و ابریشم ساخته شدند.