معجزه عسل سرعین اردبیل در درمان ضخم معده

یکی از انواع عسل خام به نام عسل سرعین اردبیل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است.

که ایمنی بدن را تقویت می کند و اثرات مضر رادیکال های آزاد را کاهش می دهد که شامل آسیب رساندن به سلول ها، تسریع روند پیری و کمک به ایجاد برخی بیماری ها مانند سرطان و دیابت.

همچنین عسل خام حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی مانند پراکسید هیدروژن است که یک ضد عفونی کننده طبیعی است، بنابراین یکی از فواید عسل خام کمک به مبارزه یا از بین بردن برخی از انواع باکتری هایی است که باعث بیماری های شایع می شوند.

عسل طبیعی

مانند: اشریشیا کلی، باکتری که باعث مسمومیت غذایی و عفونت زخم می شود. استافیلوکوکوس اورئوس یا استافیلوکوک اورئوس یکی از علل درماتیت است.

هلیکوباکتر پیلوری یا هلیکوباکتر پیلوری یکی از عوامل ایجاد زخم معده و گاستریت مزمن است.

عسل به اندازه داروی ضد سرفه دکسترومتورفان، سرفه های مداوم را سرکوب می کند. همچنین به از بین بردن باکتری هایی که باعث گلودرد و مجاری تنفسی فوقانی می شوند کمک می کند.

اثربخشی عسل در تسکین سرفه یکی از مهمترین فواید عسل به ویژه برای کودکان است، زیرا می تواند جایگزینی برای داروهای سرفه بدون نسخه باشد و از عوارض احتمالی جلوگیری کند. عسل همچنین ممکن است به بهبود کیفیت خواب کودکانی که از سرفه رنج می برند کمک کند.

با این حال، عسل نباید برای کودکان زیر یک سال استفاده شود، زیرا ممکن است باعث مسمومیت غذایی یا عفونت با یکی از انواع باکتری های موجود در آن شود که بدن هنوز نمی تواند در برابر آن مقاومت کند، به نام کلستریدیوم بوتولینوم.

درمان اختلالات گوارشی:
عسل به پیشگیری از ریفلاکس یا سوزش سر دل کمک می‌کند. عسل دارای بافت غلیظ و چسبناکی است که مری و معده را می‌پوشاند، بنابراین جریان اسید معده و غذاهای هضم نشده را کاهش می‌دهد یا محدود می‌کند.

به همین ترتیب، عسل یکی از مواد غذایی حیاتی محسوب می شود که غذای باکتری های مفیدی است که به طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند و به عملکرد روان فرآیند هضم کمک می کنند.