میوه خشک تواضع تنقلات کریسمس امسال انگلیسی ها بود

میوه های خشک که جایگاه مهمی در بین عادات مصرفی ما دارند؛ میوه خشک تواضع نیز بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

میوه‌های خشک که همیشه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بالایی که دارند، جایگاه خود را در فهرست‌های رژیم غذایی پیدا می‌کنند.

ما با پینار پهلوان، متخصص تغذیه و رژیم غذایی در مورد روش های خشک کردن، شرایط نگهداری و کمک های او به سلامتی صحبت کردیم.
میوه های خشک چگونه به دست می آیند؟

قسمت گوشتی خوراکی دانه های گیاه را میوه می نامند. میوه ها به طور کلی حاوی 80-95 درصد آب، 3-18 درصد کربوهیدرات، 0.2-1 درصد پروتئین، 0.3-0.8 درصد خاکستر هستند.

میوه خشک

کشور ما از نظر کشت میوه و سبزی و تنوع محصول بسیار غنی است. با این حال، بسیاری از محصولات رشد یافته فقط به صورت محلی مصرف می شوند.

از آنجایی که مدت زمان ماندگاری محصولات زیاد نیست، در بازارهای خارجی شانسی ندارند. نگهداری مواد غذایی با خشک کردن یکی از قدیمی ترین روش هاست.

با وجود فناوری در حال توسعه، هنوز اهمیت خود را حفظ کرده است. فرآیند خشک کردن؛ عمر مفید غذاها را افزایش می دهد، با کاهش حجم محصول، راحتی در نگهداری و حمل و نقل را فراهم می کند.

تنوع روی میز را افزایش می دهد، فرمولاسیون محصول جدید ایجاد می شود، نگهداری غذاها را تسهیل می کند و ارزش مواد مغذی را می توان با افزایش داد. مخلوط کردن میوه ها

فرآیند خشک کردن باید در سایه و جایی که جریان هوا است انجام شود.
باورهای غلط در مورد خشک کردن میوه و سبزیجات چیست؟

همه میوه ها و سبزیجات برای خشک کردن مناسب نیستند. روش و زمان خشک کردن متفاوت است. برای میوه ها و سبزیجات مختلف باید پیش تیمارهای متفاوتی اعمال شود.

سبزیجات را نه در زیر نور خورشید، بلکه در سایه ای که جریان هوا وجود دارد، خشک کنید. اگر امکان خشک کردن سبزی ها در سایه وجود ندارد، اگر شرایط ما مناسب نیست.

می توانید این کار را با پوشاندن مواد غذایی که خشک کرده ایم با یک پارچه پنیر تمیز انجام دهید تا از تأثیرات نور خورشید محافظت شود. محصول نباید مستقیماً روی زمین یا روی تشک گذاشته شود.

در عوض، به سادگی چیدن سینی های چوبی در ارتفاعات خاص به طور موثر آلودگی را کاهش می دهد و جریان هوا را تسهیل می کند.

علاوه بر این، پوشاندن محصول خشک شده در طول شب از شبنم ناشی از اختلاف دمای روز و شب و رطوبت مجدد محصول جلوگیری می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.